Pages

Thursday, December 2, 2010

misi cuti sekolah~

lebih kurang tinggal 1bulan sekolah bercuti,,,
agak2 sempat atau tidak ye untuk menjayakan misi ini,,,
alah,,,paling tidak pun,,dapat 'up' 2-3kg pun dah cukup kn,,hihi,,

err,,,pelik je bunyinye kn??
haha,,,kalu u'all nk tau,,,
sekarang ni saya sedang menjalankan misi menambah semula berat badan,,,
mau x,,,since berkerja sambilan berhempas pulas membanting tulang di 7e tempoh hari,,
ditambah pula dengan masalah2 dalaman yang mencengkam dibenak sanubari,,*adeh,,pedihnyeeee~~
berat badan saya turun mendadak, lose 4kg,,
bagi orang yang terlebih sihat,,mmg xkan kate banyak,,
tp bagi orang yang dah memang sejak azalinye kurus kerempeng,,
ha!! korang pk la sendiri,,ape yang tinggal?? mau tinggal tulang bersalut kulit je kan,,haha,,
itulah yang saya gambarkan dengan diri saya ini,,,

herm,,,,jadi,,dengan berbekalkan tekad yang utuh,,
sokongan luar yang sentiasa mendorong,,
tidak berhenti2 menceritakan tentang khasiat buruk baik sesuatu makanan 2,,
makanya,saya mendisiplinkan diri saya untuk sama2 menjayakan misi itu,,

untuk permulaannya,,saya berjinak2 dengan susu,,
makesurelah susu yang kaya dengan protienkan,,hehe,,
saya memilih dutchlady fullcream,,
wajib 2x sehari,,awal pagi dan sebelah malam sebelum tidur,,
itu yang wajib,,
tp bak kate pendorong saya ni,,,kalau nk best lagi,,
minum lah 5x sehari,diselang seli dengan mengambil makanan berat,,
seperti mase minum petang ke and whatsoeverlah,,
haha,,mau terus tembun saya dibuatnye kan,,
tapi saya selalu ambil dalam 2-3x sehari je,,
muaklah nk amik banyak2,,hehe,,v(^_^)v

almost 2weeks misi ni dah berjalan,,,
baru2 ni timbang,,naek 1kg,,
haha,,,naek la jgk kan,,
2weeks equal to 1kg,
means,,kalu 4weeks,,ofcourse la 2kg,,,haha,,*memandai2 je saye ni,,maneade kire macm 2,,tipuuuu!!
ok lah,,dah banyak membebel,,
semoge misi saya berjaya,,amin,,
owh ye!!xlupe juge,,pengambilan makanan 5x sehari itu perlu ok!!


*susu yang menjadi pilihan saya di kala ini,,,

*juga ini, yang menjadi kegemaran sewaktu bekerje di 7e dulu,,hihi,,v(^_^)v



p/s: nak badan macm dulu2,,,(-_-")



[mynewmenadieya]






No comments: