Pages

Saturday, December 4, 2010

aktiviti sebelah petang

hye!!
petang td pas bgn tdur,,*tidur ptg ye!!~
saya trus g dpur,,,
tgk2 mak n adik tgh bertungkus lumus sedia bahan nk buat karipap,,
saya pun ape lagi,,turut join skali,,


antara bahan utama yang digunakan:
  
Bahan Inti :

 
*inti yang mak masak,,saya cume potong2 aje v(^_^)v


  • kentang - dipotong dadu
  • bawang besar - dipotong dadu
  • daging cincang @ daging lembu dipotong dadu kecil 
  

Tumbuk Lumat :
  • bawang besar
  • bawang merah
  • bawang putih
  • halia
  • jintan manis
  • serbuk kari
  • minyak
  • kulit kayu manis
  • gula / secukup rasa
  • garam / secukup rasa
  • air 



 Doh Karipap :

 *doh yang dah siap dibulat-bulat,,juge usehe mak,,saya plak wtpe?!! tggu!!


  • tepung gandum - diayak
  • garam
  • marjerin.
  • telur
  • air
  • Minyak untuk menggoreng & Secukup tepung untuk mencanai 



*taaraaaa!!! saya buat ini,,,
mak letak inti,,,then, saya tolong kelimkn kt tepi2 karipap tu,,
pandai x saya buat,,xmainlah gne acuan yang tekup2 tu,,,haha!!*cehh!! bangge diri pule ye,,huh!! (-_-")





 *haaa,,ni gambaran yg lebih dekat,,,tepuk dada tnya hati,,
pandai2lah judge sndri,,saya xnk ckp ape2 ye,,hihi~





*bab menggoreng, jatuh ke tangan adik,,
katenye fail bab2 kelim td,,huhu,,




*nahhh,,,ini die,,siap sudah,,,nampak menarik bukan,,
cantik rupe paras,,sedap pula bila dimakan,,,hehe~



okeh 2je!!
saya bg resipi je,,,*jgn marah taw,,
cara-cara pandai2lah agak sndri,,hihi,,
apepun karipap mak mmg best!!
p/s : nextym kite bagi resipi lain plak k,,hihi,,v(^_^)v




[mynewmenadieya]





No comments: