Pages

Saturday, August 13, 2011

cerita lama~

.assalamualaikum.
pagi2 ni tibe2 aku terimbau balik peristiwa  puasa tahun lepas...
kalu nk ingat balik, mmg sangat sedih aku rse..n aku brni ckp bahawasanya kenangan puasa yang paling terrible yang penah aku rase spnjang hidup aku..

bukan untuk mengeluh dan bukan untuk mendamba nasib atau perasaan..
aku cume ingin mengambil ikhtibar..sehingga hari ini aku bersyukur kepada Tuhan kerana membawa aku melalui peristiwa2 itu..kenangan itulah yang membuatkan aku lebih dekat kepadaNya.terima kasih Ya Allah,,kerana masih menyayangi aku, walaupun banyak kesilapan yang telah aku lakukan...

Sesungguhnya memang sangat pedih yang penah aku alami...hanya Kau yang tahu..
Aku mengalami susut badan yang sangat teruk, sambutan raya memang xpayah ckpla..mmg tiada bezanya dengan hari2 biasa,tambahan pula aku still on working at nite pada masa tu..ramai sangat yang tegur perubahan fizikal aku..kesian dekat mak, sbb ingat aku susut sebab kerja..tp sebenarnya...arhhhhh...biar aku sndri simpan rasa itu,,terlalu pahit untuk aku ungkit...

dan sekarang hidup aku dah btambah stabil..
hati aku juga bertambah tenang kerana aku ada Dia sebagai tempat untuk aku memohon segala..dan mungkin juga aku ada hobi baru dimasa terluang dengan membaca kitabMu segala..dan mgkin juga stabil disebabkan oleh aktiviti kehidupan harianku yang padat sehingga tak sempat untuk aku fikirkan hal itu lagi... Tak putus2 ucapan syukur..ikhlas dari bibir mungilku Ya Allah..Sesungguhnya Engkau tahu apa yang terbaik untuk hambaMu..dan hari ini aku percaya bahawa memang setiap yang berlaku dalam bumi ini, ada hikmah BESAR disebaliknya..Semoga semua ini berakhir dan aku mendapat ganjarannya...




sama2lah kita merebut peluang ramadhan kali ini dengan memperbanyakkan amal ibadah dan berdoa, seperti yang Dia janjikan, semoga kita mendapat ganjaran yang berlipat kali ganda..Amin..



p/s: pengalamanlah yang membawa kita menjadi seorang yang matang dalam menempuh masa2 akan datang..



[mynewmenadieya]

No comments: